ח"כ פרקש הכהן: "מעניקים לממשלה כוח בלתי מוגבל"

    אסתי פלד 1 Comment on ח"כ פרקש הכהן: "מעניקים לממשלה כוח בלתי מוגבל"

    ח"כ אורית פרקש הכהן במהדורה המרכזית: "הרפורמה נותנת כוח בלתי מוגבל לממשלה. לא אפילו לכנסת. מוחקים את כל האיזונים והבלמים"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי), שוחחה הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על הרפורמות המשפטיות: "ליבת העניין היא פגיעה קשה ביותר בכל המיעוטים במדינת ישראל וריסוק הרשות השופטת. זו פגיעה באופי היהודי והדמוקרטי של המדינה. זה לא עניין של ימין ושמאל. היא נותנת כוח בלתי מוגבל לממשלה. לא אפילו לכנסת. מוחקים את כל האיזונים והבלמים", אמרה פרקש.

    "למשל דנו היום בוועדת חוקה בכך שכל חוק שייקרא חוק יסוד חסין לחלוטין מביקורת שיפוטית", ציינה. "אבל יכולה לבוא מחר ממשלה ולחוקק חוק יסוד לגייס במיידי את כל החרדים. האם תרצה שבמצב כזה בגץ לא יוכל להתערב? במקרה כזה בית המשפט יהיה הכתובת היחידה. רק לא מזמן בגץ כפה על כפר ורדים לבנות מקווה לתושבים לדרישת תושבים דתיים".

    עוד הוסיפה "שופטים יצטרכו לעבור שימוע פומבי בוועדת חוקה. מה ישאלו אותם? האם הם דתיים או ימניים? המנגנון של היום דורש דיאלוג בין השופטים לשר המשפטים. המנגנון החדש יעניק רוב מוחלט לממשלה בוועדה לבחירת שופטים. בחקיקה הזו כבר אין צורך בפסקת התגברות כי ההתגברות על בתי המשפט תהיה טוטאלית. יהיה אפשר לשים לכל חוק כותרת של חוק יסוד ואז בית המשפט לא יהיה רשאי לדון בזה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הכל טוב ויפה, רק תענה הגברת ההיסטרית לשאלה אחת: למה כל זה טוב בכל מדינות המערב? איך המדינה התקיימה לפני המהפכה הדיקטטורית של אהרן ברק? אולי הגברת הצעירה לא זוכרת, אנחנו בני ה70 פלוס זוכרים היטב, שחוץ מהשלטון הדיקטטורי של מפא"י, התנהלה דמוקרטיה די יפה…
      אבל אוי לנו אם כל אלו שאינם מסוגלים להפסיד בכבוד יעלו לשלטון, אנחנו מכירים את העומק הפנימי של מה שקרוי שמאל: תחת מסכה של מוסר, זכויות אזרח, זכויות נשים, נגד גזענות – כל הסיסמאות הריקות הללו מסתתרת סכנה אמיתית של דיקטטורה עד כדי דיכוי ומחנות ריכוז נוסח מוסקבה1